fbpx
Čo na večeru?

5. novembra 2019

Často sa ma pýtate, čo na večeru. Pri racionálnom stravovaní by mala večera tvoriť len 20 % celkového denného energetického príjmu. Okrem toho, pri redukcii hmotnosti je potrebné na večeru obmedziť aj príjem sacharidov. A sme znovu pri otázke, čo na večeru?

Samozrejme, znovu zdôrazním, že je super, keď budeme pri príprave jedla vychádzať zo sezónnej zeleniny. V období jesene a zimy je to tekvica, cvikla, zemiaky, kapusta, zeler, petržlen, mrkva, cibuľa, cesnak. Túto zeleninu môžeme pripravovať formou šalátov, zapekať, grilovať, kombinovať so strukovinou (šošovica, fazuľa, cícer…..), vajíčkom alebo mäsom, dochutiť syrom, jogurtom alebo dresingom. Smelo si k tomu môžete dopriať bielkovinový chlebík.

Tip na chutnú a rýchlu večeru

Večera z vajíčok a tekvice
2 porcie
½ menšej tekvice hokaido, 2lyžice olejového oleja, 4 vajíčka, 30 g parmezánu, soľ, mleté čierne korenie, ½ cibule, biely jogurt a jarná cibuľka na dozdobenie
Postup
Tekvicu ošúpeme, zbavíme jadierok a nakrájame na tenké plátky. Do panvice dáme olivový olej a pridáme nakrájanú tekvicu. Opekáme a dusíme, kým úplne nezmäkne. Vajíčka nastrúhame do misy, kde ich spolu s nastrúhaným parmezánom, soľou a korením premiešame. K tekvici pridáme nadrobno nakrájanú cibuľku a pražíme asi 3 minúty. Prilejeme vajíčka a pečieme bez miešania na strednej teplote. Keď je omeleta z jednej strany upečená, obrátime ju. Pečieme ďalších cca 5 minút z druhej strany. Podávame s lyžicou bieleho jogurtu posypané jarnou cibuľkou.